دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

در آیین اختتامیه ششمین لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی در شاهرود مطرح شد؛

رفع مشکلات مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی موجب شکوفایی نسل نو خواهد شد

لیگ

آیین اختتامیه ششمین لیگ کتاب‌خوانی در شاهرود با مشارکت ۳۵ مدرسه با هدف تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، آیین اختتامیه ششمین لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی در شاهرود با حضور ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود؛ قنبریان، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود؛ سیدمحمد موسوی، معاون مدیرکل و رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان شاهرود؛ مصطفی واحدی، رئیس حوزه هنری شهرستان شاهرود؛ سیدابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود؛ محمدتقی یزدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و جمعی از دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در سرسرای بهمن فرهنگسرای مهر شاهرود برگزار شد.

رفع مشکلات مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی موجب شکوفایی نسل نو خواهد شد

در ابتدای این مراسم ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، کتاب را محوری‌ترین وسیله برای ارتقای دانش بشر عنوان کرد و گفت: برگزاری لیگ کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای ترویج مطالعه مفید است و ابتکار برپایی این مسابقه کتاب‌خوانی در شاهرود با این وسعت و زمینه‌های هنری گوناگون در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در این لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزان دختر توان بالای علمی خود را به رقابت گذاشتند، اظهار کرد: اجرای نمایش، ارائه پادکست، روزنامه دیواری، هنرهای تجسمی، انواع نقاشی، پویانمایی و فیلم کوتاه از تفاوت‌های ویژه این دوره رقابت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته بود.

جلالی به میزان سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: به‌رغم تمامی مشکلات موجود در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی باید قدردان علاقه‌مندی مردم به مطالعه بود. تسریع در رفع مشکلات مردم در این حوزه موجب شکوفایی بیش‌ از پیش نسل نو ایران اسلامی می‌شود.

رفع مشکلات مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی موجب شکوفایی نسل نو خواهد شد

سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود نیز در این آیین گفت: ورق زدن کتاب‌ها آرامش انسان را تضمین می‌کند و دغدغه‌های روزمره را کاهش می‌دهد.

وی به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: گذران وقت با نویسندگان و ناشران و همچنین توصیه ایشان در جهت تلاش بیشتر دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش در نهادینه کردن کتاب‌خوانی در جامعه نشانگر اهمیت والای این حوزه برای ارتقای کشور است.

موسوی با معرفی قسمت‌های کوتاهی از کتاب‌های «کلیدر»، «توحید مفضل» و «تعلیم و تربیت اسلامی»، تأکید کرد: کتاب‌خوانی ذهن را پویا و انسان را برای تصمیم‌گیری‌ در لحظات حساس عالم و توانمند می‌کند.

حمیدرضا قنبریان رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در این آیین گفت: جوانان باید بیشتر از فضای مجازی به مطالعه و کتاب‌های مفید روی بیاورند.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری با همدلی تمام در این حوزه، رونمایی و معرفی کتاب‌های نویسندگان بومی در راستای حمایت از کتاب و کتاب‌خوانی را در دستور کار دارد. فرهنگ مطالعه باید در خانواده، قبل از ورود به مدرسه نهادینه شود تا سرعت چند برابری پیشرفت در زمینه‌های مختلف را در نسل‌های آینده شاهد باشیم.

سیدابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود نیز در این آیین گفت: ششمین لیگ کتاب‌خوانی با شرکت ۳۵ مدرسه طی مدت ۶ ماه برگزار شد.

رفع مشکلات مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی موجب شکوفایی نسل نو خواهد شد

سیدابراهیم موسوی افزود: گروه مدرسه‌های شهید پورحیدری، امام هادی(ع)، مدرسه ۱۷ شهریور و مدرسه فرزانگان به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند. در این دوره از مسابقات، کتاب‌هایی با موضوع زندگانی چهارده معصوم(ع)، رمان و کتاب‌های نویسندگان بومی این شهرستان مطرح شد.

موسوی هدف این رقابت را تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده دانست.

پنجمین لیگ کتاب‌خوان شهرستان شاهرود با حضور ۱۸ گروه سه‌نفره از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول سال‌های هفتم و هشتم، ۱۹ مهرماه سال ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

گفتنی است، شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.

رفع مشکلات مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی موجب شکوفایی نسل نو خواهد شد

رفع مشکلات مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی موجب شکوفایی نسل نو خواهد شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 1 =